zondag 3 januari 2010

De beloofde feedback van mijn leerlingen..

Beste lezers,

De stage zit er nu echt helemaal op. In fietste de laatste dag met wat pijn in mijn hart van het schoolplein af naar huis. Toch is het ook een opluchting. Ik ben nog gewoon student en gelukkig nog niet aan het werk.
Thuis heb ik de door leerlingen ingevulde evaluatie-briefjes eens doorgelezen.
Van de derde klassen stond op 51 % van de briefjes (27 van de 52) dat ik beter moet orde houden. Een redelijke score, aangezien dit bij mijn vorige stages toch vaak iets van 90% was. De bovenbouwers hadden weinig op mijn orde houden aan te merken (het waren dan ook kleinere klassen), maar hadden meer inhoudelijk commentaar.

Geweldig grappige dingen staan er soms op!
Hieronder heb je een indruk van wat leerlingen zoal hebben opgeschreven.

DERDE KLASSEN:
'Hallo mevrouw, ik vind het niet zo ordelijk, maar het hoeft zeker niet strenger'.
'Goede uitleg zonder fratsen, kort en duidelijk'.
'Meer mensen helpen en minder arrogant kijken'.
'ik vind haar lief'
'u lacht bijna altijd'
'meer tijd geven voor opdrachten, want de meesten zijn nog niet erg gevorderd'.
'Wist u dat u bij de leraar van CKV past?'
'Ze let irritant veel op je'.
'Als je om hulp vraagt dan helpt ze niet goed, maar zegt ze dat we iets anders moeten proberen. Maar ik wil wel graag echte hulp' -> hmmm, ik kan niet meer terughalen waar dit over zou kunnen gaan.
'Niet steeds herhalen dat je houdt van een stille klas. Dat is een beetje vervelend'.
'U wilt te erg nadruk leggen op wat u vervelend vindt, best frustrerend af en toe'.

VIERDE KLASSEN havo/vwo:
'Ze geeft relaxt les en niet streng. Leuke sfeer.'
'Soms fouten met theorie uitleg. Wel verbeterd, maar het kan verwarrend zijn'. (stond op meerdere briefjes van de klas, ahum..)
'Streng maar toch gezellig'
'Heel nieuw. Niet saai, maar interessant. Theorie wordt tegelijkertijd met praktijk gedaan'
'Een goede balans tussen helpen en zelf laten werken'
'Chocomelk en pepernoten!'
'De sfeer is superleuk in de klas'
'Met haar enthousiasme kan ze iedereen enthousiast maken'

VIERDE KLAS vmbo:
'Ik vind dat ze heel duidelijk is waardoor je weet wat wel en niet de bedoeling is. Ik vind dat ze ook heel positief les geeft. Misschien zou ze wat minder aandacht kunnen geven aan wat er mis gaat, want dat kost soms best wel veel tijd.'
'Je hebt onze "adviezen" goed opgevolgd' (ik had het met deze leerling gehad over wat deze klas nodig heeft van een leraar en dit hielp erg)
'Probeer je altijd aan je regels te houden en durf meer te zeggen'
'U helpt en bent positief. Soms heeft u te veel geduld als mensen niet luisteren.
'Ik heb veel gehad aan de concentratie-oefeningen. U bent top!'
'U bent positief, opbouwend, heeft verstand van moderne muziek en bent altijd bereid om te helpen, ook in uw vrije tijd. We hebben het er in de klas over de orde gehad en daarna ging het steeds beter.. '
'Ik vind het goed ik er bij u minder snel uitgestuurd wordt'

Al met al.. het was een geslaagde stage. Bedankt voor het lezen.

Liefs Dorien




Geen opmerkingen: